„DigiMóka”-digitális feladat- és játékgyűjtemény bemutatása
Bázisintézményi program keretén belül 2024. december 5-én Borza Barbara Enikő és Tari Istvánné gyógypedagógusok megtartották programsorozatuk harmadik online alkalmát.
A bemutatott program címe: „DigiMóka”- digitális feladat- és játékgyűjtemény bemutatása (Hogyan készül? 2. alkalom) A harmadik alkalommal ismét a készítési folyamatba nyújtottak betekintést. Bemutatták a készítéshez szükséges folyamatokat, eszközöket, alkalmazásokat és a készítés folyamatát, annak lépéseit, hogy a későbbiekben a résztvevők önállóan is készíthessenek hasonló tartalmakat.


Tanulási kisokos szülőklub /
Iskolakezdés nehézségei, otthoni tanulás segítése az alsó tagozaton
Bázisintézményi program keretén belül 2024. november 26-án Dr. Perjésiné Farkas Krisztina és Kovács Gizella utazó gyógypedagógusok ismét a Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskolában tartottak előadást.
A program címe: Tanulási kisokos szülőklub /Iskolakezdés nehézségei, otthoni tanulás segítése az alsó tagozaton.
A szülőklub harmadik alkalma során az előadók és a résztvevők ismét egy gyakorlati szempontú, barátságos hangulatú beszélgetésben vettek részt, mely során az alsó tagozatos gyermekek szülei tanácsokat, segítséget kaphattak gyermekük otthoni támogatásának lehetőségeiről. Az előadó külön kitért a legnagyobb nehézségre, a szövegértő olvasásra is, majd sok gyakorlati, otthon megvalósítható fejlesztő feladatot mutatott be Ezután ismertette intézménye jógyakorlatát is, a könnyen érthetően újramesélt kötelező olvasmányait.



„Sikerült!”
Autizmus diagnózissal rendelkező tanulók sikeres integrációjának bemutatása
Bázisintézményi program keretén belül 2024. november 19-én Kis Istvánné (Csilla) utazó gyógypedagógus a Miskolci Kazinczy Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Miskolctapolcai Tagiskolájában tartotta meg második előadását ebben a témában.
A program címe: „Sikerült!” /Autizmus diagnózissal rendelkező tanulók sikeres integrációjának bemutatása.
Csilla az előadás során ismét elmesélte egy általános iskola pedagógusainak, hogyan jutottak el a Bükki Szlovák Nemzetiségi Általános Iskolában a kezdeti nehézségektől az autizmus diagnózissal rendelkező diákok sikeres integrációjáig. A résztvevők több módszerrel is megismerkedtek közben, amelyet munkájukba is beilleszthetnek, továbbá feltehették kérdéseiket, megoszthatták saját tapasztalataikat is a témában.


„DigiMóka” – digitális tananyagok bemutatása (Hogyan készül? 1. alkalom)
Bázisintézményi program keretén belül 2024. november 7-én Borza Barbara Enikő és Tari Istvánné gyógypedagógusok megtartották programsorozatuk második online alkalmát.
A bemutatott program címe: „DigiMóka”- digitális tananyagok bemutatása (Hogyan készül? 1. alkalom)
A második alkalom során betekintést nyújtottak az általuk kidolgozott digitális tananyaggyűjtemény készítésébe, s megosztották tapasztalataikat az ehhez használható alkalmazásokról, programokról.



Tanulási kisokos szülőklub
Tanítsuk meg tanulni gyermekeinket – alsó, felső tagozatban
Bázisintézményi program keretén belül 2024. november 5-én Dr. Perjésiné Farkas Krisztina és Kovács Gizella utazó gyógypedagógusok a Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskolában tartottak előadást.
A program címe: Tanulási kisokos szülőklub /Tanítsuk meg tanulni gyermekeinket – alsó, felső tagozatban A szülőklub második alkalma során az előadók és a résztvevők ismét egy barátságos hangulatú, kötetlen beszélgetésben vettek részt, mely során a szülők tanácsokat kaphattak az alsó és felső tagozatos gyermekük iskolai életbe történő beilleszkedésének, sikeres tanulmányi előmenetelének hatékony támogatásáról. Az előadás során szóba kerültek olyan kérdések, hogy hová, kihez fordulhat a szülő, ha gyermeke képességeiben eltérést tapasztal.



„Sikerült!”
Autizmus diagnózissal rendelkező tanulók sikeres integrációjának bemutatása
Bázisintézményi program keretén belül 2024. október 14-én Kis Istvánné (Csilla) utazó gyógypedagógus a Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskolában tartotta meg első előadását ebben a témában.
A program címe: „Sikerült!”/ Autizmus diagnózissal rendelkező tanulók sikeres integrációjának bemutatása Csilla az előadás során elmesélte, hogyan jutottak el a Bükki Szlovák Nemzetiségi Általános Iskolában a kezdeti nehézségektől az autizmus diagnózissal rendelkező diákok sikeres integrációjáig. A résztvevők több módszerrel is megismerkedtek közben, amelyet munkájukba is beilleszthetnek, továbbá feltehették kérdéseiket, megoszthatták saját tapasztalataikat is a témában.



„DigiMóka” – digitális tananyagok bemutatása
Bázisintézményi program keretén belül 2024. október 10-én Borza Barbara Enikő és Tari Istvánné gyógypedagógusok online előadást tartottak.
A bemutatott program címe: „DigiMóka” – digitális feladat- és játékgyűjtemény bemutatása A programsorozat első alkalmán bemutatták azt az általuk kidolgozott digitális tananyaggyűjteményt, mely 4 témakörben, összesen 200 interaktív feladatot tartalmaz. Ezek a feladatok integrálhatóak a komplex gyógypedagógiai fejlesztésbe, és alkalmazhatóak a fejlesztő nevelés-oktatásban, illetve enyhe és mérsékelt intellektuális képességzavar esetén is. A résztvevők megtapasztalhatták a feladatok sokszínű felhasználását, adaptációs lehetőségeit, valamint beépítését a multiszenzoros megismerésbe.


Tanítsuk meg tanulni gyermekeinket – az első és második évfolyam kihívásai
Bázisintézményi program keretén belül 2024. október 9-én Dr. Perjésiné Farkas Krisztina és Kovács Gizella utazó gyógypedagógusok az Emődi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában tartottak előadást.
A program címe: Tanulási kisokos szülőklub /Tanítsuk meg tanulni gyermekeinket – az első és második évfolyam kihívásai
A szülőklub során az előadók olyan tanácsokat fogalmaztak meg, melyek ismeretében a szülők hatékonyan tudják segíteni első és második évfolyamos gyermekük iskolai életbe történő beilleszkedését, sikeres tanulmányi előmenetelét. Az előadás során szóba kerültek olyan kérdések, hogy hová, kihez fordulhat a szülő, ha gyermeke képességeiben eltérést tapasztal.


„DigiMóka” – digitális feladatkészítés lépésről lépésre
Bázisintézményi program keretén belül 2024. május 9-én Borza Barbara Enikő és Tari Istvánné gyógypedagógusok workshopot tartottak.
A program címe: „DigiMóka” – digitális feladatkészítés lépésről lépésre
A workshop keretein belül a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésével-oktatásával foglalkozó szakemberek megismerkedhettek lépésről lépésre a digitális feladatkészítéssel. A foglalkozáson a résztvevők egy adott témához 2-3 diából álló feladatot készíthettek el, majd megismerkedhettek az ActiveInspire szoftverrel és annak egyes funkcióival.



Tanulási utakat segítése – differenciáló kiadványok (4. és 5. osztály számára)
Bázisintézményi program keretén belül 2024. április 24.-én a Miskolci Szabó Lőrinc Általános Iskolában tartottak előadást Dr. Perjésiné Farkas Krisztina és Kovács Gizella – utazó gyógypedagógusok.
A bemutatott program címe: Tanulási utakat segítése – differenciáló kiadványok (4. és 5. osztály számára).
A műhelymunka alkalmával bemutatták a 4. és 5. évfolyam magyar, matematika, környezetismeret/természettudomány tankönyvekhez elkészített differenciáló kiadványaikat. A tananyagokat három szintre adaptálták, melyek segítik a BTMN és SNI gyermekek tanulását, illetve módszertani segítséget nyújtanak a pedagógusoknak.




„DigiMóka” – digitális feladat- és játékgyűjtemény gyakorlati alkalmazása
Bázisintézményi program keretén belül 2024. április 11-én Borza Barbara Enikő és Tari Istvánné gyógypedagógusok bemutató foglalkozást tartottak.
A program címe: „DigiMóka” – digitális feladat- és játékgyűjtemény gyakorlati alkalmazása
A résztvevők bemutató foglalkozás keretein belül betekinthettek a „DigiMóka” – digitális feladat- és játékgyűjtemény súlyosan és halmozottan fogyatékos tanulók fejlesztő iskolai neveléséhez-oktatásához című gyűjtemény gyakorlati alkalmazásába. A bemutató foglalkozás a Székhelyintézményünk volt, amely a Szűkebb és tágabb környezet elnevezést kapta. Ez az alkalom dalos, mondókás bevezetéssel, majd multiszenzoros feladatokkal indult, majd ezeket követte az érzékszervekhez kapcsolódó DigiMóka feladat.




Tanulási utak segítése – differenciáló kiadványok (4. és 5. osztály) bemutatása
Bázisintézményi program keretén belül 2024. április 10-én a Sajókeresztúri Eötvös József Általános Iskolában tartottak előadást Dr. Perjésiné Farkas Krisztina és Kovács Gizella – utazó gyógypedagógusok.
A bemutatott program címe: Tanulási utakat segítése – differenciáló kiadványok (4. és 5. osztály számára).
A műhelymunka alkalmával bemutatták a 4. és 5. évfolyam magyar, matematika, környezetismeret/természettudomány tankönyvekhez elkészített differenciáló kiadványaikat.
A résztvevők közül többen kérdéseket tettek fel, hozzászólásaikkal, személyes élményeikkel és tapasztalataikkal gazdagították a délutánt. Mind a pedagógusok, mind az előadók is sikeresnek érezték a programot.




„DigiMóka” – digitális feladat- és játékgyűjtemény bemutatása
Bázisintézményi program keretén belül 2024. március 7-én Borza Barbara Enikő és Tari Istvánné gyógypedagógusok online előadást tartottak.
A program címe: „DigiMóka” – digitális feladat- és játékgyűjtemény bemutatása
A programsorozat második alkalmának célja az volt, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelő-oktató szakemberek megismerhessék az általuk interaktív táblára kidolgozott digitális tananyagot. Ezt a tananyagot elsősorban súlyosan és halmozottan fogyatékos tanulók számára dolgozták ki, de a program más fogyatékossági típusok esetében is alkalmazhatóak.


„Mesélj nekem!” – multiszenzoros történetek készítése II.
Bázisintézményi program keretén belül 2024. január 25-én Borza Barbara és Marozsi Dorina gyógypedagógusok a Miskolci Éltes EGYMI Gyöngyház Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskolában tartottak workshopot.
A program címe: „Mesélj nekem!” – multiszenzoros történetek készítése II. (történetek adaptálása)
A résztvevők a negyedik alkalom során is workshop formájában ismerkedhettek meg a multiszenzoros történetmeséléssel, ezen belül is a mesedoboz készítéssel, az összeállítás folyamatával és a kellékek kiválasztásának szempontjaival. Az ötletbörze során az egyes kellékek alkalmazási lehetőségeiről is beszélgettek, illetve a résztvevők kiscsoportokban összeállítottak egy-egy multiszenzoros mesedobozt is, hogy megtapasztalhassák az adaptálás élményét.




„Mesélj nekem!” – multiszenzoros történetek készítése I.
Bázisintézményi program keretén belül 2024. január 11-én Borza Barbara és Marozsi Dorina gyógypedagógusok a Miskolci Éltes EGYMI Gyöngyház Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskolában tartottak workshopot.
A program címe: „Mesélj nekem!” – multiszenzoros történetekkészítése I. (történetek adaptálása)
A harmadik alkalom során a résztvevők részletekbe menően megismerhették a multiszenzoros történetmesélés módszerét: a történetek adaptálását, annak lépéseit, módszertani sajátosságait. Egy rövid bevezetés után a résztvevők kiscsoportos munkában adaptáltak egy-egy történetet. Így mindenki kipróbálhatta, hogyan, milyen lépéseken keresztül készítsen el egy multiszenzoros mesét.




