
Iskolánk 2023. januárjában adott be pályázatot Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím elnyerésére. Az Oktatási Hivatal által kiírt pályázaton – a Pedagógiai Oktatási Központ és a bíráló bizottság javaslatai alapján – az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese a rendkívül magas szakmai színvonalú pályamunkák közül a Miskolci Éltes Mátyás Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményt érdemesnek ítélte Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselésére.
A bázisintézmény olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben a jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.
Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselése megtisztelő mind az intézmény vezetése, mind a pedagógusok számára, hiszen a jógyakorlatok átadásával tovább fejleszthetjük szakmai tudásunkat.
A bázisintézmény jógyakorlatai:
- Tanulási kisokos
- Tanulási utak segítése
- Digi-Móka
- Multiszenzoros történetmesélés a fejlesztő iskolai nevelés-oktatásban
- Komplex konduktív program
Kapcsolattartó: Zahoránszky Mária
Telefon: 30/2424021
e-mail: egymi.miskolcieltes@gmail.com
Bázisintézményi pályázatunk és intézményünk bemutatása
Az Éltes Mátyás Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény a Miskolci Tankerületi Központ ellátási körzetébe tartozó sajátos nevelési igényű tanulók ellátását biztosítja szegregált és integrált formában. Bázisintézményi pályázatunkban iskolánk utazó gyógypedagógusi hálózatában és a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskolánkban alkalmazott, módszertanilag kidolgozott jó gyakorlatok szerepelnek:

Tanulási kisokos
A szülőknek szóló műhelymunkák keretében olyan specifikus technikák és módszerek kerülnek megismertetésre, melyek nagyban segíthetik a tanulók otthoni készülését, a szülők támogató szerepét gyermekük iskolai előrehaladásában.

Tanulási utak segítése
A Tanulási utak segítése című kiadványsorozat a 4. és az 5. évfolyam számára készült magyar nyelv és irodalom, a matematika, valamint a környezetismeret, természettudomány tantárgyak főbb tananyagrészeinek differenciált változatát tartalmazza. A szerzők műhelymunka keretében bemutatják a kiadványokat, valamint módszertani tanácsokat adnak a tanórákon való gyakorlati alkalmazásukhoz.

DigiMóka
A „DigiMóka” digitális eszköz és feladatgyűjtemény a fejlesztő nevelés-oktatásban interaktív táblán és laptop segítségével interaktív panelen is használható a program. Négy témakörben összesen 200 feladatot tartalmaz integrált használati útmutatóval és leírással, mely beépíthető egyéni vagy csoportos foglalkozásokba is.

Multiszenzoros történetmesélés a fejlesztő iskolai nevelés-oktatásban
A multiszenzoros történetmesélés módszerével a súlyosan és halmozottan fogyatékos tanulókat is elrepíthetjük a mesék birodalmába, és segíthetjük őket a szűkebb és tágabb környezetük megtapasztalásában. Így az számukra is könnyen értelmezhető és befogadható lesz.

Komplex konduktív program
A konduktív pedagógia alapelveit tartalmazó komplex fejlesztési program a fejlesztő nevelést-oktatást végző iskola csoportjaiban alkalmazható. Cél a konduktív szemléletben tervezett napirend, az eszközhasználat és önálló mozgástervezés tanulása a tanulók belső motivációjára építve.


