• látásnevelés, vizuális funkciók fejlesztése,
  • a látás használata a rehabilitációs folyamatban (közlekedés, mindennapos tevékenységek),
  • mozgásfejlesztés (kiemelt jelentőségű a kóros mozgásformák leépítése, ill. a tartáshibák prevenciója),
  • finommotorika, grafomotoros készségek fejlesztése,
  • szem-kéz, szem-láb koordináció fejlesztése,
  • hallás- és tapintásfejlesztés,
  • részképességek fejlesztése,
  • az önellátás, önkiszolgálás fejlesztése,
  • tájékozódás fejlesztése,
  • a tanulási technikák elsajátítása,
  • segédeszközök használatának megtanítása, ill. gyakoroltatása,
  • az informatikai tudás bővítése, megerősítése (gépírás, PC-használat, speciális – képernyőnagyító és/vagy képernyőolvasó – szoftverek használata),
  • a látássérült tanuló beilleszkedésének segítése,
  • támasznyújtás a látássérült tanulónak a problémák átbeszélése, kezelése révén.
  • A meglévő látás védelme (fényviszonyok, megvilágítás, ültetési rend, segédeszközök használata);
  • A látássérült gyermek egyéni képességeihez történő max. alkalmazkodás;
  • Az ép érzékszervek minél szélesebb körű bevonása (látás-, hallás-, tapintás-, mozgásfejlesztés);
  • Szemléltetés fontossága, verbalizmus leépítése;
  • Saját élmény biztosítása az önálló ismeretszerzés folyamatában;
  • Önállóságra nevelés az egyéni képességekhez igazodó segítségnyújtás alkalmazásával;
  • A pozitív megerősítés, a szeretetteljes, motiváló légkör révén az önbizalom fejlesztése;
  • Reális énkép kialakítása;
  • Balesetmentes környezet biztosítása;
  • Mozgásbiztonság növelése (helyismeret, tájékozódás);
  • Túlmozgások és tartáshibák korrekciója, ill. prevenciója;
  • Játékosság a foglalkozások alatt.
  1. Együttműködés a szülőkkel:
  • soron következő kötelező felülvizsgálat időpontjának nyomon követése, segítségnyújtás a szükséges dokumentumok összeállításában,
  • szemészeti kontroll figyelemmel kísérése,
  • tájékoztatás a gyermek tanulását segítő segédeszközökről, szoftverekről,
  • információadás az eszközbeszerzés esetleges támogatási vagy pályázati lehetőségeiről,
  • helyes segítségnyújtási technikák megismertetése, megtanítása,
  • konzultáció a továbbtanulásról, intézményválasztásról,
  • segédeszközök megismerésének, kipróbálásának segítése az országos hatáskörű szakmai EGYMI-k eszközparkjában.
  1. Együttműködés a befogadó intézmény vezetésével:
  • a szakértői véleményben leírt javaslatok biztosítása (pl.: speciális tanulópad, síkírású szövegek, tananyagok megfelelő méretre történő nagyítása, értékelés alóli mentesség egyes tananyagrészek esetén),
  • akadálymentes környezet biztosítása az épület adta lehetőségek maximális kihasználásával,
  • kapcsolatfelvétel segítése a kijelölt országos hatáskörű szakmai intézményekkel (Gyengénlátók Általános Iskolája Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma, ill. Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthona),
  • szemléletformáló program megszervezése az intézmény pedagógusai, ill. a pedagógiai munkát segítő munkatársai számára.
  1. Együttműködés a befogadó intézmény pedagógusaival:
  • segítségadás a szakértői vélemény értelmezésében,
  • folyamatos konzultáció a látássérült gyermek egyéni előmeneteléről, a felmerülő problémákról,
  • szakmai, módszertani anyagok ajánlása,
  • a látássérült gyermek szakmai megsegítését ellátó országos EGYMI-k képzéseinek, programjainak közvetítése,
  • reális, az adott látássérült gyermek képességeihez igazított követelmények rögzítése,
  • helyes segítségnyújtási technikák megismertetése, megtanítása,
  • szemléletformáló órák tartása a befogadó osztályközösségnek.
  1. Együttműködés a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Látásvizsgáló, Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye munkatársaival:
  • segítségkérés tanév közben történő intézményváltás esetén,
  • szakértői vélemény kérése felvételi, érettségi, záróvizsga előtt a vizsgán használható speciális segédeszközök, szoftverek használatához,
  • javaslatkérés a szakértői véleményben jelölt habilitációs, rehabilitációs óraszám törvényi keretek között történő módosítására a szemészeti státusz változása esetén.
  1. Együttműködés a kijelölt országos hatáskörű szakmai EGYMI-kkel (Gyengénlátók Általános Iskolája Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma, ill. Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diákotthona és Gyermekotthona):
  • segítségkérés szakmai probléma esetén,
  • részvétel a módszertani intézmények által rendezett szakmai napokon, képzéseken,
  • segédeszközök kölcsönzése.
  1. Együttműködés a gyógypedagógia, a pedagógia, ill. az egészségügy különböző területén dolgozó szakemberekkel:
  • konzultáció társuló fogyatékosság, ill. pedagógiai, pszichológiai, egészségügyi problémák esetén (szomatopedagógus, szurdopedagógus, logopédus, pszichológus, fejlesztő pedagógus, szemészorvos, gyógytornász, optikus).
  1. Együttműködés szakmai szervezetekkel:
  • az érdekvédelem, a különböző pályázati lehetőségek, a szabadidős és/vagy kulturális programok területéről érkező információk, lehetőségek eljuttatása az érintett családok felé,
  • segítségadás a látássérült gyermeket nevelő család és az adott civil szervezet közti kapcsolatfelvételben.